На головну Контакт Пошук
 
Центр Місцевої Демократії
Події
Круглий стіл за підсумками проведення Європейського тижня місцевої демократії
30.10

Микола Пухтинський, голова Фонду сприяння місцевому самоврядуванню України

27 вересня 2007 року Президентом України підписан о указ про тиждень місцевої демократії та п роведення відповідних заходів в рамках цього тижня. Формально він розпочався в європейському вимірі з міжнародної конференції, яка відбулася в Валенсії. В Україні в рамках тижня місцевої демократії відбулося установче засідання оргкомітету, який складається з представників асоціацій органів місцевого самоврядування, представників владної конституції. На цьому засіданні був затверджений відповідний план заходів. І нформаці ю щодо цього можна знайти на сайті асоціації міст України та фонду сприяння місцевого самоврядування .

В рамках цього тижня на національному рівні мали пройти всеукраїнські муніципальні збори. Планувалось це все на 19 жовтня, але у зв’язку з трагедією в Дніпропетровську цей захід був перенесений, і тепер він організований на 2листопада. В рамках діяльності Фонду щодо проведення тижня місцевої демократії були розроблені методичні рекомендації щодо проведення цього тижня, які розіслан о в регіони. Я, на жаль, сьогодні приніс лише 5примірників, але Ви можете зайти на сайт і подивитися ці матеріали. В рамках підготовки проведення всеукраїнськ их муніципальних зборів Фондом також підготув лено спеціальне видання, видання кур’єру місцевого самоврядування. Це бюлетень «Європейський тиждень місцевої демократії в контексті проблем розвитку місцевого самоврядування в Україні». Цей бюлетень буде роздаватися в якості роздат кового матеріалу на всеукраїнських зборах 2листопада. Хотів би також повідомити, поінформувати про те, що зараз прийнято рішення про проведення 12-тих всеукраїнських муніципальних слухань. Вони відбудуться 27, 28, 29 листопада скоріше за все в місті Броварах. І тема 12-тих всеукраїнських муніципальних слухань – «Конкурентна спроможність територіальної громади, результат взаємодії місцевої влади, громадськості та бізнесу». Власне, ми так плануємо, що на цю тему відбудеться окрема конференція в рамках слухань протягом першого дня, а далі учасники слухань будуть обговорювати чергову національну доповідь щодо проблем місцевого самоврядування.

Хочу також Вас по інформувати , сказати про те, що 19 вересня цього року відбулася нарада Президента України з головами місцевих державних адміністрацій на тему «Сильна місцева влада міцної держави». На цій нараді були презентовані нові законодавчі акти – це закон до внесення змін і доповнень до закону «Про місцеве самоврядування» і проект закону про внесення змін і доповнень в Закон «Про місцеві державні адміністрації » . Основна мета цих проектів, над якими працювала робоча група під керуванням першого заступника голови секретаріату Президента України , радника Президента України Анатолія Ткачука, якраз і розробила ці акти, і зараз вони знаходяться вже в стадії подання до нового парламенту. Основна мета цих документів - збалансувати систему територіальної організації влади, налагодити механізми партнерських відносин між місцевим самоврядуванням та місцевими органами виконавчої влади. Є багато новел, пов’язаних із законом «Про місцеве самоврядування», є багато новел, які пов’язані з переформатуванням системи місцевих органів виконавчої влади в цих актах. Я думаю, що це окрема дискусія. Тепер я просто закликаю наших наступних доповідачів акцентувати увагу на проблематиці місцевої демократії в Україні. Дякую.

В’ячеслав Толкованов, заступник Міністра з питань житлово-комунального господарстваУкраїни

Я, насамперед, буду тут виступати не як заступник міністра, а як представник України в керівному комітеті Ради Європи з питань місцевої регіональної демократії і член бюро цього комітету. Саме цей комітет і готував цю конференцію. Як заступник міністра я собі дозволю сказати в кінці свого виступу декілька слів про житлово-комунальне господарство. Я думаю, що ця тема завжди цікава мерам. Але почнемо дійсно з цієї конференції. Традиційно Рада Європи проводить заходи конференції міністрів , експертні комітети Ради Європи відпрацьовують певні матеріали, які лягають потім в підґрунтя підсумкових документів. Іспанці обрали тему, і тема конференції була «Громадяни в центрі місцевої і регіональної демократії». Чому? Тому що в Іспанії після повалення режиму Франка в 70-ті роки дуже актуально постало питання участі громадян. Саме активна участь громадян в суспільно-політичному житті, в тому числі на місцевому і регіональному рівні має стати запорукою, щоб не повторювалися ці сумні досвіди авторитарних режимів. Іспанці цьому приділяють дуже велику увагу. Тому два основних питання розглядались на цій конференції – це впровадження так званого плану щодо впровадження гарного управління, чи ефективного управління («good governance») на місцевому рівні. Цей план терміном на 5років був ухвалений в 2005 році на попередній конференції в Будапешті. Він розрахований саме на 5років. В рамках реалізації цього плану з структури Ради Європи утворено окремий підрозділ – Центр реформування та експертизи місцевого самоврядування. Його очолив колишній президент конгресу місцевих та регіональних влад, Джовані Діспайз. Він має дуже амбітну програму дії. Про це скажемо трошки далі, про етичні кодекси, стандарти етики. Саме з клубом мерів центр вже ефективно працює в цьому напрямку. Друге питання – це план-європейська компанія, яка називається «Тиждень місцевої демократії». Ця ініціатива належить спільно іспанській делегації і бельгійської. І це підсумок роботи керівного комітету з питань місцевої і регіональної демократії і конгресу місцевих регіональних влад ради Європи. Я безпосередньо був членом цієї робочої групи в Страсбурзі, і можу сказати, що питання надзвичайно цікаве. Щоб Ви більш чітко зрозуміли ідею, мова йдеться про те, щоб ініціювати на загальноєвропейському рівні пропагандистсько-латбійську компанію, метою якої є передбачити різноманітні заходи, які сприяють активізації участі громадян в суспільно-політичному житті на місцевому рівні. Це питання і просвіти, і інформування щодо європейських інституцій, щодо європейських стандартів в галузі місцевого регіонального розвитку, і питання ефективного діалогу між громадою і владою, різноманітні питання, різноманітний спектр дій. Урочисто ця план-європейська компанія була розпочата 15 жовтня в присутності генерального секретаря ради Європи Торі Дейвіса, президента конгресу місцевих регіональних влад Хальдрена Скарда і всіх міністрів, які очолювали національні делегації. Були присутні мери найбільших іспанських громад. Чому 15 жовтня? Тому що саме 15 жовтня 1985 року в Римі тоді ще міністри ради Європи, але в більш вузькому колі, підписали та відкрили для подальшої ратифікації Європейську хартію місцевого самоврядування. Тобто це День народження Європейської хартії місцевого самоврядування. Офіційно вона вступила в силу 1січня 1986 року. І одна з пропозицій, з якою я виступав, як представник України, щоб цей тиждень був традиційним. І він проводився на загальноєвропейському рівні кожного року саме біля дати 15 жовтня. Дуже приємно, що в загальній підсумковій декларації було відзначено роль України, піонерська роль (там 7країн), яка вже працює над організацією, над впровадженням цього тижня. Я і міністр юстиції Лавринович, в своїх виступах ми відзначили, що в нас вже є і указ Президента, і розпорядження уряду щодо проведення тижня місцевої демократії. І це роль саме асоціацій місцевих влад, взагалі органів місцевого самоврядування, громадськості щодо впровадження цього тижня. І рада Європи задає загальні рамки, але конкретний зміст може наповнюватись, тобто кожна країна вільна це впроваджувати на власний розсуд, виводячи ти чи інші теми. Друга тема, дуже важлива, я Вам згадував про центр експертизи, було напрацьовано стратегію ефективного управління, стратегію « Good Governance», яка включає 12 принципів. Це, по суті, вже конкретна пропозиція ради Європи усім країнам, не тільки, скажімо, проблемним країнам, чи країнам, де традиційно є якісь проблеми з місцевим самоврядуванням. Але всім країнам рада Європи, без винятку, щодо впровадження ефективного демократичного управління. Я особисто був вражений, як в цій дискусії беруть участь працівники Великої Британії, Норвегії, Голландії, не говорячи про нові демократії, як Україна, які також зацікавлені в впровадженні такої стратегії. Тобто висновок наступний, що меж для вдосконалення просто немає. Країна, яка рухається шляхом демократії, вона постійно повинна удосконалювати систему в тому числі і місцевого управління. Коли Ви подивитесь документи, які Вам роздані (але я так почув, що не всім вистачило примірників), то є 12 принципів цього ефективного демократичного управління. Вони були виокремлені, і це європейське надбання, тобто загальні універсальні принципи, які мають забезпечити такі принципи демократичного управління. Ця стратегія була затверджена міністрами. І 12 принципів наступних:

1. чесне проведення виборів, репрезентативність та участь громадян;

2. відповідність вимогам та очікуванням громадян (мова йдеться про місцеву владу);

3. ефективність та результативність місцевої влади;

4. відкритість та прозорість;

5. верховенство прав;

6. етична поведінка;

7. компетентність та потенціал;

8. інноваційність та відкритість до змін;

9. сталий розвиток та спрямованість на тривалі результати;

10. раціональне управління фінансами;

11. права людини, культурна багатогранність та соціальна взаємодія;

12. відповідальність.

Чому це важливо? Тому що рада Європи, європейська комісія, планує побудувати програми технічного співробітництва саме на основі цих 12 принципів. І якщо ми візьмемо вже 6-ий принцип (етична поведінка), то саме по цьому і розроблений пакет модельних ініціатив щодо впровадження стандартів публічної етики на місцевому регіональному рівні. Я буду говорити про це, і Ви зрозумієте зміст, як буде працювати по іншим напрямкам. Завдяки активності Володимира Петровича в раді Європи, в конгресі місцевих регіональних влад рада Європи обрала клуб мерів як партнера у впровадженні проекту «Кодекс етики муніципальних службовців». Взагалі називається «Покращення етичних стандартів на місцевому регіональному рівні». Кого буде цікавити більша інформація, про цей проект написано в цьому чудовому журналі на сторінці 33-ій (я відразу рекламую і статті). Розписано трошки і про методологію. І я, ще не будучи заступником міністра в грудні минулого року, мав честь презентувати ідею цього проекту у вас на засіданні, і було обрано керівництвом клубу мерів 5пілотних громад для впровадження цього проекту. Це міста, звичайно, Славутич, Кам’янець-Подільський, Тростянець Сумської області, Артемівськ Донецької області і місто Вінниця, які вже на сьогодні мають певні результати. Місто Вінниця і місто Славутич вже розробили і ухвалили на сесії міської ради муніципальні кодекси етики для посадових осіб органів місцевого самоврядування. І три громади вже мають, в принципі, на виході ці документи. Мова йдеться про те, що раду Європи в 2004 році було, я про це згадував, видано пакет модельних ініціатив щодо стандартів етичної поведінки на місцевому регіональному рівні. Це були наслідки конференції в Норд Вікель Хауті в Голландії. І цей пакет модельних ініціатив, складений з 6розділів, може слугувати базисом для розробки національних кодексів етики. Причому є дві опції для країн при розробці кодексів етики. Може бути, одні країни пішли шляхом розробки рамкового закону, який визначає ці кодекси – це більш жорсткий шлях. Є більш гнучкий, коли національна асоціація рекомендує для впровадження модельний кодекс і потім кожна громада обирає для себе, що їй більше підходить. Ми в Україні ще не визначились. В принципі, тільки тестуються той чи інший варіант. Для цього ми плануємо такий захід провести в Верховній раді, порадитись з депутатами, з мерами, які вже працювали над цим кодексом. Але що цікаво: в нас багато говориться про кодекс етики, і в нас, в Україні, трошки це поняття баналізувалось. Тобто ми говоримо про кодекс, як кінцевий результат. Я наголошую на тому, і це говориться в методологіях, якщо ви почитаєте, що покращення етичних стандартів – це, в принципі, безкінечний процес. І потрібно його постійно поновлювати і робити. І кодекс етики – це тільки один з інструментів для впровадження етичних стандартів, для покращення довіри між громадянами і владою. Я сподіваюсь, кодекс етики Володимир Петрович на наступному засіданні своїм колегам роздасть, він його вже надрукував. І що цікаво, в нього є остання сторінка, в нього є механізм впровадження кодексу. Я скажу відверто, я не в захваті від тексту кодексу, але в захваті від системи. Вони, до речі, новаторство зробили, в Славутичі я побачив майже всі елементи, про які постійно експерти ради Європи говорять. Ці елементи, які є для ефективного діалогу між громадою і владою, в цій схемі є. я на цьому не буду зупинятись. Сподіваюсь, що Володимир Петрович на наступному засідання зможе Вам його презентувати, тому що він вже офіційно затверджений. Тобто ця стратегія була офіційно затверджена в Валенсії. І три країни офіційно, керівники делегацій зголосилися на те, що бути новаторами чи пілотами в реалізації стратегії гарного управління, це Велика Британія, Норвегія і дуже приємно, що Україна. Тобто наша делегація була дуже активна, і ми це ініціювали. Хочу також наголосити, що одне з рішень Валенсійської конференції – це те, що в 2011 році Україна буде приймати 17-ту Європейську конференцію міністрів, відповідальних за місцеве регіональне управління. Це також є визнанням роботи України. І важливо не тільки те, що ми проведемо конференцію на досить високому рівні, приїдуть міністри. Питання тут більш глибоке. Країна, яка головує, яка організовує засідання, вона має право ініціювати, і вона на себе бере роль лідера в цьому напрямку протягом 2-х років. Щодо ініціювання певних тем, певних проблем, які розроблялися, і потім обговорюються на загальноєвропейському рівні. Ще раз наголошую, рада Європи – це певний форум, це певна платформа для обговорення таких проблем. І для нас це унікальний шанс. І ще цікава подія: ми в 2011 році з червня по грудень будемо головувати в комітеті міністрів ради Європи. Це буде дуже потужний поштовх для розвитку місцевого самоврядування. Розглядались також інші питання, я про це буду говорити в п’ятницю на всеукраїнських зборах. Мова йдеться про проект європейської хартії регіональної демократії (вже не самоврядування називається. А регіональної демократії). З цього немає консенсусу в країнах ради Європи. Насамперед такі великі країни як Франція, Велика Британія, Німеччина, як не дивно, проти, але проти не теми розвитку регіональної демократії, а не має консенсусу щодо юридичної форми цього документу: чи це має бути, все ж таки, рекомендація чи конвенція, тобто має обов’язковий характер. Це інша тема. І дуже ще важливе питання – це новий юридичний інструмент щодо транскордонного співробітництва. Мова йдеться або про третій додатковий протокол до Мадридської конвенції про транскордонне співробітництво, або про новий юридичний інструмент, який дає можливість уніфікувати взагалі юридичну форму єврорегіонів, а їх вже біля 100 в Європі, для їх подальшої діяльності. Це дуже важливо насамперед в рамках реалізації нової політики добросусідства Європейського союзу, і дуже важливо для таких країн як Україна. В принципі, я думаю, з приводу європейського тижня місцевої демократії я на цьому зупинюсь, і скажу два слова, якщо Ви дозволите, як заступник міністра з питань житлово-комунального господарства. В нас будуть в листопаді два дуже важливі заходи, на які я хотів би Вас вже зараз запросити. Ми 13 листопада в співробітництві з посольством Франції з торгово-економічною місією Французької республіки в Україні будемо проводити семінар в будинку вчителя на тему «Публічне приватне партнерство в житлово-комунальному господарстві». Нашим міністерством розроблено проект закону «Про передачу концесій», «Про корпоратизацію прав підприємства тепло- і водопостачання». Але на нашу думку, концесія – це один з найкращих шляхів для оптимізації роботи підприємств житлово-комунального господарства. Я думаю, ті мери, які вже працюють, а я знаю, що деякі члени клубу мерів в Артемівську нещодавно передали концесію підприємства теплопостачання, вони вже знають про переваги концесії, а ті, хто не знають, ми всіх запрошуємо. Ми плануємо презентувати цей проект закону, ми плануємо розглянути досвід певних країн (Чехії, Польщі), і буде велика делегація французьких бізнесменів, яких привозить торгово-економічна місія, які цікавляться цими питаннями. Ми це проводимо в співробітництві з Міністерством транспорту. Тому що транспортники Автодор, вони по шляхам також розробили проект закону, правда про внесення змін в діючий закон «Про концесію». Ми розробили новий, саме по підприємствам водо- і теплопостачання. І 14-15 листопада ми проводимо наш традиційний щорічний конгрес щодо реформування житлово-комунального господарства. Ми насамперед запрошуємо на ці заходи міста-пілоти чи громади-пілоти. На наступний рік, ви знаєте, що біля 100 в нас міст-пілотів. Але ми з великим задоволення хочемо бачити і всіх інших. Ми трошки змінили формат цього конгресу порівняно з попередніми, тому що він буде не тільки представленням нових технологій, обговорення суто технічних питань, але, як відбувається на Заході, це і трошки громадсько-політичний форум. Ми ще раз проведемо експертизу нашого законопроекту, який було затверджено на засіданні уряду 22 серпня в Полтаві «Про стратегію реформування ЖКГ на 2007-2011 роки», але вже в присутності зарубіжних експертів. Чекаємо на велику делегацію ради Європи, яка приїде, будуть посли декількох країн. Планується робота 3-х секцій. Першу секцію очолить перший заступник міністра Семчук Григорій Михайлович, це буде тема публічно-приватного партнерства. Друга тема – це фінансові інструменти. Все ж таки ми повертаємось до теми утворення кредитної установи, хоча у нас немає достатньої підтримки насамперед в центральних органах виконавчої влади, але це ініціатива асоціації міст, нашого міністерства. Цю тему буде очолювати Білянський Олександр Максимович, заступник міністра. І третя тема моя – це міжнародне співробітництво, співробітництво з міжнародними фінансовими організаціями. В нас будуть представники Світового банку і Скандинавського банку, і Європейського банку реконструкції та розвитку. Досить цікаво. В рамках цього форуму в нас буде відкриття нашої традиційної виставки вдень. І, в принципі, досить представницький рівень – ми передбачаємо десь 350 учасників. Це буде 14-15 листопада в Києві на лівому березі в Експоцентрі, якщо знаєте.

Володимир Пархоменко, головний консультант Головної служби регіональної та кадрової політики Секретаріату Президента України

Я хочу доповісти , що відбувалося в Україні в рамках європейського тижня місцевої демократії. Оскільки Ви самі міськи голови , то Ви знаєте, що відбувалося чи не відбувалося в Ваших громадах. Тому Ви, якщо захочете, потім висловитесь. Я хотів би Вам розказати інформацію, яка надійшла нам від обласних державних адміністрацій. Така інформація нами на сьогодні отримана з 24 регіонів. З деяких регіонів, зокрема з Львова, Житомира, Черкас, Тернополя повідомили про події, що відбулися в рамках самого обласного центра, і за нього не вийшли. Доволі загальну інформацію з назвами заходів, які відбулися чи начебто відбулися, без прив’язки до конкретних місць надіслали з Дніпропетровської, Івано-франківської, Полтавської, Одеської державних адміністрацій. Також загальну інформацію, але вже з конкретними прикладами заходів, що відбулися, отримали з Волинської, Закарпатської, Запорізької, Кіровоградської, Рівненської, Сумської, Херсонської областей. Нарешті доволі детальну інформацію добросовісно зібрали і надіслали нам уряд АР Крим, Вінницька, Донецька, Харківська, Чернівецька, Севастопольська державні адміністрації. З Київської області надійшло щось цікаве. Наприклад, місто Славутич, міський голова якого як віце-президент конгресу так опікувався про запровадження європейського тижня місцевої демократії, відмовився обслуговувати, так само, як і в Боярці. У звіті Київської обласної державної адміністрації в контексті тих подій, які можуть мати відношення до європейського тижня, названі події у двох сільських радах. Не обійшлося без інших курйозів. З однієї області (не будемо називати якої) прозвітували про свою участь у заході, події якого не відбулися насправді або були відкладені на майбутнє. Тобто ми не готові сьогодні чітко систематизувати і навести тут заходи проведення по всій Україні.

В законопроекті зміни до закону «Про місцеве самоврядування», про яке говорив Микола Олександрович, там також передбачені деякі моменти, які стосуються місцевої демократії. Якщо в ході дискусії виникне така необхідність або Ви висловите зацікавленість, я міг би коротко охарактеризувати підготовку внесення змін до закону «Про місцеве самоврядування». Всі знають, всі на кожному кроці стверджують, що місцеве самоврядування потребує глибокого реформування.

К орінні зміни, як, наприклад, укріплення громади чи виконавчі органи районних та обласних рад, запровадження таких речей потребує внесення змін до Конституції України. А коли ми досягнемо необхідного рівня компромісу між найвагомішими політичними силами, щоб внести необхідні зміни до конституції, це ми не знаємо. В той же час накопились зараз правові суперечності, які потребують залагодження. Вони стали наслідком впровадження пропорційної системи виборів на місцевому рівні. Багато з цих суперечностей цілком можуть бути врегульовані в рамках чинної конституції України. Тож пропоновані зміни до закону «Про місцеве самоврядування» націлені на регулювання таких питань: дотримання органами місцевого самоврядування законодавства при прийнятті їхніх рішень, передусім нормативного характеру; реєстрація всіх рішень; зупинення рішень, що не відповідають законодавству; забезпечення прозорості і доступності рішень місцевих рад для населення України, наприклад, в Києві дуже важко (хоча є Інтернет-сайти) дістати рішення, оскільки вони несистематизовані. Це також питання врегулювання районними та обласними радами повноважень місцевої адміністрації. Що передбачає місцеве самоврядування? Що такі то повноваження обласні та районні ради делегують в місцеві адміністрації, оскільки самі ці ради не мають власних виконавчих органів. Виходить, що повноваження виконуються, але іноді виконуються незаконно. Тобто це потребує врегулювання. Також пропоновані зміни стосуються процедури дострокового виконання повноваження сільських, селищних та міських голів. Також є певне загострення цього питання. І раніше воно було. Але запровадження пропорційної системи виборів… До речі, я в минулому році на подібному засіданні доповідав про такий підготовлений законопроект. Але Верховна Рада його відправила по другому колу на доопрацювання, доопрацьовував відповідний комітет. А тепер намагаємось всі ці речі врахувати в одному законопроекті. Також передбачення уточнення підстави процедури дострокового припинення повноважень місцевих рад. Тому що сьогодні це фактично неможливо зробити. Хоча інколи місцеві ради граються з вогнем: приймають рішення, які потім відміняють суди, заходи регулювання ігнорують. Також стосується підстав та процедури висловлення обласними районними радами недовіри головам місцевих державних адміністрацій. Ради вважають, що вони без всяких підстав можуть висловити недовіру. Сьогодні призначили голову, ми йому завтра висловимо недовіру (без ніяких підстав), просто ми хочемо – висловимо недовіру. Ради пропорційні обласні і районні коли прийшли, почався беспредел в штатах районних і обласних рад. Закон «Про місцеве самоврядування» з 1997 року передбачав і всі однаково розуміли, що районна чи обласна рада має голову і одного заступника. І до 2006 року ніхто в цьому не сумнівався. Коли прийшли ради, обрані за пропорційним принципом, то почалась вакханалія – заступників почали обирати 4, і 5, і 6. Тут написано, що заступника, але не написано, що одного – слова немає такого. Крім того сам апарат почав розбиватися. Законопроект, про який йде мова, розроблений групою експертів, за якою уходили представники асоціації міст та громад України . На засіданні були присутні окремі міські голови. Я вже пригадував, що законопроект містить також містить деякі новели в статтях, що регулюють питання місцевої демократії. Назву деякі моменти. Передбачається, що призначення місцевого референдуму за ініціативою громадян визначається не самою радою, про розпис якої йдеться. Передбачається конкретизація норм щодо розгляду місцевих ініціатив та проведення громадських слухань. Пропонується коло питань, в яких рада не може приймати рішення без попереднього проведення громадських слухань. Є така 12 стаття, хто цікавиться. Застосована більш дедуктивна норма щодо прийняття громадами своїх статутів. Крім того окреслюється коло питань, які мають регулюватися статутними громадами. Питання етики також могло бути розділом місцевого статуту. Проект змін до закону «Про місцеві державні адміністрації», який містить і окремі, властиві йому новели, що не є предметом сьогоднішньої розмови. Це я коротко охарактеризував, яким темам це присвячено. Якщо будуть запитання, задавайте, тому що я сьогодні взяв і сам проект закону, який можна подивитись. Сьогодні всі рішення органів виконавчої влади, від місцевої адміністрації до уряду, всі реєструються органами юстиції. Тому що коли в 1992 році були організовані місцеві державні адміністрації, то почалась така вакханалія рішень, що Президент Кравчук змушений був видати указ про запровадження державної реєстрації всіх актів нормативного характеру органів виконавчої влади. Сьогодні це нормально працює (окрім якихось 0,2%). Коли почалася вакханалія цих рішень після пропорційних виборів, коли там вже приймали рішення про що завгодно, ігнорували рішення судів і т.д., то і уряд, і Президент, і всі прийшли до думки, що треба запроваджувати державну реєстрацію і рішення місцевого самоврядування. Зокрема згадали про нову Конституцію, яка передбачаю нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування. Конституцією це передбачено, лише не був вказаний орган, який це робить. Оскільки, за Конституцією, відповідальними за дотримання закону і Конституції України на території є місцеві державні адміністрації, тоді це і запропоновано робити. Після того, як Президент зібрав представників адміністрацій на нараду, то вони всі руками й ногами проти цієї іронії. Сьогодні такий етап: зараз іде узгодження цих позицій між депутатськими групами, майбутньої Верховної Ради. Тому що ці законопроекти про внесення змін до закону «Про місцеве самоврядування», про внесення змін до закону «Про місцеві адміністрації», вони входять до того пакету, який планується прийняти між обранням голови Верховної Ради і призначенням Прем’єр-міністра України.

18.03
Круглий стіл «Політичні партії в системі місцевого самоврядування: проблеми, тенденції, перспективи»
26.02
Круглий стіл «Шляхи, методи та технології підвищення якості адміністративних послуг місцевого самоврядування»
25.01
Круглий стіл «Місцева влада в інформаційному суспільстві. Електронне врядування: концепція, практика, виклики»
30.10
Круглий стіл за підсумками проведення Європейського тижня місцевої демократії
06.09
Круглий стіл «Місцеве самоврядування в контексті громадянського суспільства»
26.07
Круглий стіл «Питання місцевого самоврядування у програмах політичних партій»
27.06
Круглий стіл «Співпраця місцевої влади із засобами масової інформації»
27.05
Круглий стіл «Бюджетна система місцевого самоврядування. Перспективи реформування»
18.04
Круглий стіл на тему: «Післявиборчий рік місцевого самоврядування. Тенденції, проблеми, перспективи»
21.03
Круглий стіл на тему: «Маркетинг громади, регіону, країни»
© Copyright 2011
Інститут демократії
імені Пилипа Орлика
Всі права захищені